pieczka
mazur
/AKTUALNOŚCI
1804, 2018

Międzynarodowa konferencja nauk. pt. “The Church History by Theodore Anagnostes” – 4-5 maja 2018 r., – IHiA UP Kraków, UJ (Collegium Maius)

Kwiecień 18th, 2018|

Instytut Historii i Archiwistyki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Uniwersytet Jagielloński serdecznie zapraszają na międzynarodową konferencję naukową pt. “The Church History by Theodore Anagnostes” ,która odbędzie się w dniu 4 maja 2018 r. w Instytucie Historii i Archiwistyki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie (w sali 337, ul. Podchorążych 2) oraz 5 maja w Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego. program konferencji

1704, 2018

Dyskusja o książce pt. „DALEJ JEST NOC Losy Żydów w wybranych powiatach okupowanej Polski” – 22 kwietnia 2018 r. o godz. 18.00; audytorium Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN; ul. Anielewicza 6, Warszawa

Kwiecień 17th, 2018|

Centrum Badań nad Zagładą Żydów IFiS PAN ma zaszczyt zaprosić na premierową dyskusję o książce DALEJ JEST NOC Losy Żydów w wybranych powiatach okupowanej Polski w rozmowie udział wezmą autorzy oraz redaktorzy tomów prof. Barbara Engelking i prof. Jan Grabowski oraz autorka jednego z rozdziałów Karolina Panz jako komentator wystąpi dr hab. Marcin Zaremba spotkanie poprowadzi dziennikarz radia TOK FM Jakub Janiszewski 22 kwietnia 2018 r. o godz. 18.00 audytorium Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN ul. Anielewicza 6, Warszawa Wstęp wolny. Plakat informacyjny Książka „DALEJ JEST NOC. Losy Żydów w wybranych powiatach okupowanej Polski” pod redakcją prof. Barbary Engelking i prof. Jana Grabowskiego to dwutomowe wydawnictwo będące podsumowaniem kilkuletniego projektu badawczego realizowanego przez Centrum Badań nad Zagładą Żydów pt. Strategie przetrwania Żydów podczas okupacji w Generalnym Gubernatorstwie, 1942-1945. Studium wybranych powiatów. Autorami rozdziałów są Tomasz Frydel, Jan Grabowski, Dariusz Libionka, Dagmara Swałtek-Niewińska, Karolina Panz, Alina Skibińska, Jean Charles Szurek i Anna Zapalec. Jedną z najważniejszych konkluzji wynikających z kilku lat badań „żydowskich strategii przerwania” jest bogactwo obserwacji dotyczących stopnia przedsiębiorczości, własnej inicjatywy Żydów w obliczu Zagłady. Uderzają determinacja, mobilność, odwaga, z [...]

1204, 2018

Konkurs na logotyp Instytutu Historii i Archiwistyki

Kwiecień 12th, 2018|

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie na logotyp Instytutu Historii i Archiwistyki UP. Projekty do konkursu „Logotyp Instytutu Historii i Archiwistyki UP” można składać do dnia 30 maja 2018 r. drogą pocztową na adres: Sekretariat Instytutu Historii i Archiwistyki Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ul. Podchorążych 2 30-084 Kraków z dopiskiem: Konkurs na logotyp IHiA FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY 1) Nazwa projektu: Logotyp Instytutu Historii i Archiwistyki UP 2) Założenia konkursowe: - logotyp będzie wykorzystywany do celów identyfikacyjnych, popularyzatorskich, reklamowych itp. będzie umieszczany na stronach internetowych, roll-upach, jak również na papierze firmowym, plakatach, ulotkach oraz innych drukach dotyczących IhiA UP - logotyp musi być skalowany bez straty czytelności do wymiarów realizowanych na plakatach i ulotkach - w projekcie logotypu powinna znaleźć się nazwa własna "Instytut Historii i Archiwistyki UP" lub jej skrót "IHiA UP" - logotyp powinien być prosty, nowoczesny, funkcjonalny oraz niepowtarzalny 3) Inne wymagania: - przeniesienie na Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie autorskich praw majątkowych do projektu (w momencie otrzymania nagrody) - przekazanie plików źródłowych wszystkich elementów graficznych 4) Termin składania prac: 30 maja 2018 5) Wyniki zostaną [...]

1403, 2018

Wystawa z okazji Dnia Otwartego

Marzec 14th, 2018|

Biblioteka Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie zaprasza do obejrzenia wystawy najcenniejszych zbiorów z kolekcji własnej. Jednodniową wystawę, przygotowaną z okazji Dnia Otwartego uczelni, obejrzeć będzie można 15 marca 2018 r. w sali 335.

103, 2018

Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Minimalizacja ryzyka czy ryzyko minimalizacji – jak uczyć o ubezpieczeniach społecznych”- 7-8 marca 2018 r.; gmach UP Kraków

Marzec 1st, 2018|

7–8 marca 2018 r. w gmachu Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie odbędzie się Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Minimalizacja ryzyka czy ryzyko minimalizacji – jak uczyć o ubezpieczeniach społecznych”. Konferencję organizuje Instytut Historii i Archiwistyki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych.  program konferencji Udział w tym przedsięwzięciu zapowiedziała Prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska oraz kilkudziesięciu znanych w kraju i zagranicą ekspertów w dziedzinie ubezpieczeń społecznych (prawnicy, ekonomiści, socjologowie i reprezentanci innych dziedzin nauki) oraz innowatorzy edukacji (m.in. czołowi w Polsce eksperci w dziedzinie wykorzystania gier komputerowych i multimediów w edukacji). Uroczyste otwarcie Konferencji z udziałem JM prof. Kazimierza Karolczaka Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie i Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych prof. Gertrudy Uścińskiej odbędzie się 7 marca o godz. 10.00 w Auli Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, przy ul. Podchorążych 2.

1902, 2018

Wykład prof. dr. hab. Igora Kąkolewskiego (drugie „Kolokwium historyczno-dydaktyczne”)

Luty 19th, 2018|

We środę 28 lutego 2018 r. w Instytucie Historii i Archiwistyki odbyło się kolejne „Kolokwium historyczno-dydaktyczne”, którego gościem był prof. dr. hab. Igor Kąkolewski – historyk, zastępca dyrektora Centrum Badań Historycznych PAN w Berlinie, wykładowca Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Podczas spotkania opowiedział o pracach nad polsko-niemieckim podręcznikiem do nauczania historii pt. „Europa. Nasza historia”. Powołany zespół roboczy postanowił, że priorytetem będzie uwzględnienie doświadczeń historycznych obu krajów oraz intensyfikacja dialogu naukowego na tematy historyczne. Wypracowana koncepcja podręcznika została oparta na podstawie programowej obowiązującej w obu krajach, ma ona charakter praktyczny, gdyż uczniowie z jego pomocą będą mogli poznawać wspólną historię Europy widzianą z tej samej perspektywy. Pozwoli to to lepiej zrozumieć wrażliwość historyczną sąsiada, ułatwi dialog, pozwoli uwolnić się od stereotypów i nauczy większej tolerancji. W narrację autorską zostały wplecione liczne teksty źródłowe oraz teksty popularnonaukowe, które pozwolą uczniom na kształcenie różnych umiejętności. zdjęcia ze spotkania